سلام برنامه نظافت در کرج

زنجبیل و عسل و لیمو درمان طبیعی سرما خوردگی

زنجبیل از آن دسته گیاهانی است که حتماً باید به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید اگر با خواص زنجبیل برای سلامتی آشنا نیستید پس این مقاله را با دقت بخوانید:

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سیب سبز:  زنجبیل یکی از مهم‌ترین ادویه‌ها و گیاهان دارویی است که تقریبا در سراسر جهان و در مکاتب مختلف درمان‌های طبیعی به ویژه طب‌سنتی هند، آیورودا، مکتب طب سنتی ایران و طب سنتی چین به عنوان یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی که جنبه‌های درمانی مختلفی دارد، شناخته شده است. زنجبیل به طور کلی از جمله گیاهانی است که علاوه بر جنبه‌های درمانی به عنوان یکی از چاشنی‌های مغذی در تهیه و طبخ بسیاری از غذاهای ایرانی، هندی و چینی استفاده می‌شود. متخصصان و درمانگران طب سنتی هند، آیورودا، در متون کهن خود زنجبیل را دارویی طبیعی، مقوی قلب، محرک جریان گردش خون و محرک هضم غذا می‌دانند و مواردی چون خاصیت ضدسرفه، ضد لخته شدن خون و ضدالتهاب را برای آن یادآور شده‌اند.

این اکسپکتورانت طبیعی ا‌ست

درمانگران طب سنتی چین برای درمان سرماخوردگی یکی از رایج‌ترین بیماری فصل زمستان، شربتی را تجویز می‌کنند که با ترکیب زنجبیل و عسل و آبلیموی تازه تولید می‌شود. برای تهیه این شربت مقدار مشخصی از زنجبیل را با آب‌لیموی تازه و مقداری عسل با  یک لیوان آب گرم ترکیب کرده و برای تسکین دردهای ناشی از سرماخوردگی به بیمار توصیه می‌کنند. علاوه بر این ضمادی که با ترکیب همین مواد از سوی درمانگران چینی تهیه می‌شود، به صورت موضعی در محل پیشانی ضماد می‌شود که برای درمان و تسکین دردهای ناشی از سرماخوردگی بسیار مناسب است.